Sverige » Spanien

A story from Borders of Franserud Middle School

När jag och min familj skulle åka till Spanien så gick jag upp klockan 03:15 och gick ner för att äta frukost. Jag hade huvudvärk när jag vaknade, så jag var inte så sugen på mat. När jag hade ätit en macka så gick jag upp och packade det sista av grejerna som jag skulle ha med mig t.ex hörlurar, målarbok och färgpennor. Sedan när klockan var ungefär 04:00 så lade vi in all packning i bilen och började åka mot Göteborg Jag tyckte det skulle bli jättekul att flyga till Spanien, men jag var väldigt nervös för jag hade aldrig flugit flygplan innan. När vi var inne på flygplatsen så visade vi våra pass och lämnade våra resväskor på ett rullband. Vi gick vidare mot en liten kiosk som vi köpte någonting att äta på och något att dricka. När klockan var 06:30 så gick vi mot metalldetektorn och gick igenom och sedan mot planet och satte oss. När klockan var 07:00 så började vi flyga. Jag gjorde inte så mycket, jag kollade på filmen som visades, målade i en målarbok och åt köttbullar och mos. Efter en stund på planet så sa min bror Albin att vi var nära på att krocka med ett annat flygplan, det hade dom ropat ut i högtalaren. Flygresan tog ca 4 timmar När vi var framme så kändes det väldigt kul att vi skulle vara där i en vecka och att vi var framme. Det var väldigt varmt ute. Mamma och pappa tog våra väskor ifrån rullbandet och vi tog en buss till hotellet. Hotellet bestod av små stugor som låg inne på ett ganska stort område. Det fanns två pooler och en var stor och ganska kall och en annan var en babypool. Bredvid hotellet fanns en resturang och där åt vi mat nästan varje dag Den lilla stugan som vi hade var längst bort. Den hade fyra rum ett kök / vardagsrum, ett badrum, och två sovrum. Tv:n som fanns var inte så rolig eftersom det bara fanns kanaler på spanska eller engelska och jag förstod inte så mycket. Vi var där i en vecka men vi gjorde för det mesta samma saker, men däremot andra dagen så gick jag och till poolen och badade, jag tyckte det var kul. Senare så kom mamma och pappa till poolen och solade. Efter det gick vi till vår stuga och jag bytte om till shorts och t-shirt. Sedan gick jag och mamma och handlade mat som vi skulle äta senare. När vi gick hem så gjorde jag inte så mycket jag tänkte mest på hur det skulle bli att komma hem igen. För i Sverige var det ganska kallt ute även fast det är maj. Men mina husdjur fanns ju hemma, så det skulle bli kul att komma hem. När vi skulle hem så packade vi klart resten och checkade ut från hotellet. När flyget skulle gå så var klockan 21:00 och vi gick mot busshållplatsen kl 19:00. När vi kom till busshållplatsen så fick vi vänta på bussen i 5 min. När vi kom fram till flygplatsen så visade vi våra pass, lämnade våra resväskor och gick igenom metalldetektorn. Sen gick vi in på någon affär och köpte godis och gick mot planet. Vi fick vänta en stund innan planet skulle lyfta men inte så lång tid. Väl på planet så somnade jag så efter en stund så väckte mamma mig och sa att vi snart var framme. När vi landade och gick och hämtade våra saker så kändes det skönt att vara hemma i Sverige även fast det var kallt och klockan var 01:00 på morgonen. När vi hade kommit hem så träffade vi vår husdjur och det var kul tyckte jag.