Bengtsfors » Grekland

A story from Borders of Franserud Middle School

Jag vaknade 01:00 i Bengtsfors år 2014 i September. Natten var mörk och kall och lite kuslig. Trots mörkret var jag pigg när jag vaknade och det kändes spännande. Äntligen skulle vi åka! Jag var nervös och det var pirrigt för jag hade sett fram emot resan länge. Morfar körde mig,mamma,Oliwer och mormor till flygplatsen. Först åkte vi bil till Göteborg och sen åkte vi flygplan till Grekland. I bilen hände det inte så mycket. Trots den långa vägen till flygplatsen gick resan fort. Väl framme vid påstigningen av planet kändes min mage orolig. Jag mådde illa nästan hela vägen när vi åkte flygplan. Jag skulle på toaletten och det var väldigt litet. Inte så kul att må illa så jag försökte tänka bort det och dricka läsk. Jag åt kall mat på flygplanet det var inte gott. Jag tror det var köttbullar och makaroner. Jag gillar det annars men inte när det ska ätas kallt. När vi gick ut ur flygplanet i Grekland kände jag att det blev en väldig skillnad mot hur det var i Sverige. Luften var mycket varmare och det luktade också annorlunda. När vi skulle till hotellet så åkte vi buss. Bussresan var tråkig och det kändes som den tog lång tid. När jag kom fram till Kos var det väldigt varmt och jag tyckte att det skulle bli skönt att ha semester. Det var spännande att tänka på vad som skulle hända under veckan. När jag kom fram åt vi mat och sen hoppade jag i polen. Det var lite pinsamt för en tjej som gjorde maten pussade mig på kinden varje dag när vi åt mat. På kvällen bytte jag om till fina kläder och så gick vi ut och åt mat. Nästa dag fick jag vara med och spela volleyboll på stranden med några tonåringar som jobbade på hotellet. En av dom var svensk. Vollybollen gick bra. Vi vann! Hotellet vi bodde på var vitt,det fanns mycket poler och när man gick till stranden låg det sköldpaddor i vattnet. Det kändes häftigt att se dom. Det var shower på kvällarna som var lite roliga att se på. De dansade, sjöng och spelade teater. När vi kollade över havet från Grekland såg vi Turkiet. Jag har ingen super syn så jag kan inte se pytte små saker men jag såg i alla fall vart det var. Det skulle bli roligt att komma hem för jag hade saknat min storebror Filip som hade varit i Jämtland under veckan. Det var inte så roligt på hem vägen för då fick jag reda på att min hund King hade dött. Min hund hade blivit gamma och blev sjuk så han kunde inte klara sig mer så en som heter Johan åkte till veterinären så dom fick av liva king.