bengtsfors » teneriffa

A story from Borders of Franserud Middle School

I april förra året åkte jag till Teneriffa. Vi åkte bil från Bengtsfors till Norge klockan 02:30, vi kom fram 06:00 då åkte vi buss in till flygplatsen. Jag var väldigt pirrig och nervös för hur flygresan skulle gå. Jag reste med mamma, pappa, storebror, kusinerna och deras föräldrar. När jag var på flygplatsen så var jag väldigt nervös. Flygplatsen var ganska stor, jag köpte lipsmackers som jag hade velat ha väldigt länge och dricka. När planet skulle lyfta så var jag jättenervös och jag fick tugga tuggummi så att det inte skulle slå lock för örat. Men när vi var uppe i luften så kändes det mycket bättre. Jag åt chips och drack dricka, vi hade med oss egna mackor med ost och skinka på. När vi satt i flygplanet så såg jag en stor förändring, det var mycket torrare på marken och såg mycket varmare ut. Vi såg även en vulkan som ligger i Teneriffa. När vi hade landat så kände jag den varma vindpusten mot mitt ansikte och landskapet var väldigt fint. Vi gick och hämtade bagaget. Sen satte vi oss i en buss och jag undrade över hur hotellet skulle se ut. Hotellet var jättefint, det var vitt. När vi gick och kollade på poolen så ville jag hoppa i direkt, vattnet var klarblått. Rummet var jättefint, det var ganska stort. På dagarna så låg vi mest vid polen och solade det var väldigt varmt, och på kvällen så gick vi runt i stan då var det lite kallare. På hotellet så fick man ta så mycket mat man ville, jag åt mest pasta och grönsaker. Men det var inte så god mat, däremot tyckte jag glassen var väldigt god. De som jobbade på hotellet pratade spanska, men några pratade svenska. Det roligaste var att bada i havet, men ibland kom det jättestora vågor så då fick man springa upp på land. Jag var också på en ormshow. Efteråt så kunde man hålla i den största ormen som fanns på showen, den var gul och vit. Mannen som höll ormen bara slängde på mig ormen och jag var rädd att den skulle bita mig. Jag tyckte om och vara där nere, men jag saknade mina djur och kompisar. Efter en veckas tid så åkte vi hem, vi gick och hämtade bagaget och sen körde vi hem. Vi stannade på vägen och åt på Mcdonalds men det var inte så gott. Vi var hemma klockan 00.15 jag gick och la mig direkt. Resan var jätte bra och rolig. Det var väldigt kul att se ett annat land för jag hade aldrig varit i Teneriffa förr.